Sibir
image
blogs left blogs right
Dari
Dari, 62
« sibir.bg




Къде бъркаме с тях



image

От хляб се пълнее
Не е вярно, особено когато става дума за пълнозърнест хляб. В него има много баластни вещества, които на практика не съдържат никакви калории. Те обаче пълнят стомаха и му създават работа, т.е. засищат и помагат за отслабването. Също така регулират действието на целия стомашно-чревен тракт. Освен това поддържат стомашната флора и понижават холестерина.

От тъмен шоколад не се пълнее
И това не е вярно. Дали ще изпапате 100 грама натурален, тъмен, млечен или обогатен със сметана шоколад е все тая, калориите при всички видове са между 520 и 560. Същото количество, което се съдържа в едно нормално ястие.

Всеки шоколад се състои от какаова маса, какаово масло и захар.

В млечния шоколад има повече мляко на прах или пък сметана. Така той става по-светъл, с по-плътен и по-мазен вкус. Тъмният шоколад пък съдържа повече какаова маса, която е по-мазна. Неговият вкус е по-остър и по-интензивен.

Едно от обясненията за предполагаемия му диетичен ефект е, че той по-бързо засища желанието за шоколад. Освен това тъмният шоколад е и по-здравословен, защото в какаото има вторични растителни вещества, които предпазват от ракови заболявания.

Съвет: Ако сте на диета, няма значение с какъв шоколад ще прегрешите.

image

Кафето действа отводнително
Грешка! Само при хора, които не са свикнали с кафето, се забелязва диуретичен ефект. Организмът обаче много бързо се нагажда, така че количеството кафе, което пиете на ден, трябва да се причисли към общото количество течности.

Внимавайте и с кофеина. Повече от четири кафета на ден вече са не особено здравословни. Отводняването и без това не помага за отслабването, защото чрез него губите само вода, но не и мазнини. А с водата изхвърляте и важни минерали и соли, нужни на организма. Има опасност да навредите на сърцето си.

image

Съвет: При диети за отслабване се откажете от всякакви медикаменти за отводняване! Пийте повече течности, поне два литра на ден.

 

 

Анимашки ЛинииАнимашки Линии

Вълшебните свойства на тиквата Написана на : 2016-10-29 11:04:39



Вълшебните свойства на тиквата



Намираме се в сезона на тиквата и днес е времето да разберем за какво друго помага тиквата освен за направата на невероятни вкусни ястия и десерти. 

А ето кои са чудотворните свойства на тиквата:

1. Витамини

Не случайно тиквата е любим плод на всички разказвачи на приказки – в нея се крият истински вълшебства.

Оранжевият цвят на плода се дължи на голямото количество каротин (провитамин А), който в някои сортове надвишава дори този в морковите.

Тиквата съдържа и някои много рядко срещани в растителната храна витамини. Затова тиквата се препоръчва на всички вегетарианци, бременни и малки деца.

2. Помага при безсъние

Освен, че тиквата помага при безсъние, тя е полезна и при доста сериозни болести. Препоръчва се на хора със сърдечносъдови заболявания.

3. Топи килограмите

Всяка рецепта с тиква помага за по-лесното сваляне на килограмите. Тъй като тя се приема лесно от организма и не тежи на стомаха, тиквата спомага по-бързата работа на метаболизма.


image



4. Заболявания на стомаха

Тиквата е много полезна и за хора със стомашни и чревни заболявания, колит и гастрит. Препоръчва се да се консумира не варена, а печена.

Предотвратява образуването на отоци и задържането на вода в организма.


image



5. За подсилване на либидото и подмладяване

Благодарение на високото съдържание на витамин Е, тиквата стимулира функцията на половите жлези, а в същото време предпазва организма от стареене.

Отдавна е известно, че тиквените семки действат като афродизиак, тъй като подпомагат оросяването на органите с кръв.

 

image

Как сами унищожаваме организма си Написана на : 2016-05-27 20:33:11

 

 

 



image

Лошите навици оказват негативно влияние върху здравето ви

Може да не сте наясно с някои от тези навици, но те ​​определено оказват негативно влияние върху здравето ви.

Лягате късно, ставате рано
Още от детинство са ви учили да си лягате навреме, особено ако трябва сутринта да станете рано. Може би тогава за вас това не е имало смисъл, но сега, когато имате толкова много задължения през деня, най-малко ви е необходимо съзнателно да подлагате организма си на изтезание. И все пак, продължавате да го правите. Винаги имайте едно на ум, че тялото ви се нуждае от почивка, за да функционира нормално. Почивката и сънят влияят на всички функции в организма, от метаболизма до телесното тегло.

Дехидратирате организма си
Обезводняването води до отпуснатост, главоболие, мускулни спазми и виене на свят. Много хора пият вода, само когато почувстват жажда, а това означава, че вече са обезводнени на 2 процента. Толкова ли е трудно през деня да изпиете чаша повече? Винаги носете в себе си малка бутилка с вода, за да си създадете този толкова полезен навик да пиете вода.

Прескачате закуската
Един на всеки осем души не закусва. Тази статистика е ужасяваща, имайки предвид колко много се говори за важността от правилното хранене и особено от закуската. Диетолозите никога не пропускат възможността да казват колко важно за метаболизма е да се закусва и че храната изобщо не бива да е нещо особено. Достатъчно е да вземете някой плод, зърнени храни, препечен хляб, кисело мляко или нещо друго, което да ви засити до обяда.

Забравяте да ползвате конец за зъби
Тъй като предимно под ръка са ви пастата и четката за зъби, забравяте да използвате конец. Най-вече ви е досадно, но някоя и друга отделена минутка през деня ще спаси вашите зъби и венци от бактериите и неприятното посещение при зъболекаря.

Хапвате в малките часове
Ако сте имали натоварен ден, има по-голяма вероятност при прибирането си вечер вкъщи да направите не толкова здравословен избор на храна и да преядете. За да избегнете този сценарий, който впоследствие ще включи и угризения на съвестта, изпийте голяма чаша вода и си починете.

Прескачате самопрегледа на гърдите си
Най-разпространеният вид рак е този на гърдата и след 20-та си годишнина би трябвало поне веднъж в годината да ходите на преглед при доктор. Междувременно, самостоятелният преглед на гърдите е прост начин, с който можете сами да контролирате здравето си. Правете го, когато и да се сетите, например при къпане.

Носите огромна чанта
Тъй като обикновено носите една камара непотребни вещи, правите го в огромни чанти на едното рамо. Това води до проблеми с гърба, врата и раменете, тъй като се създава дисбаланс. Инвестирайте в по-малка чанта с каишка, която да ви предпазва гърба. Пък и това е един повод за шопинг.

Минавате от една диета на друга
Не е необходимо изобщо да се споменава колко лошо екстремните промени в храненето и гладуването влияят върху целия организъм. Ключът е в балансираната и разнообразна храна, а стройната линия ви чака, ако само изхвърлите преработените храни, намалите приема на захар и увеличите физическата активност.

 

Жара! Сейчас тебе станет легче


Пъпеша предпазва от .... Написана на : 2016-05-15 13:34:54

 



Пъпеша предпазва от стареене и стрес



image

Макар че е по-сладък от динята, пъпешът може да ни помогне през горещите дни. И то - да отслабнем , и даже да имаме допълнителна полза! В него се съдържат много витамини, като например В, С и А, а също и желязо, калий, манган и фосфор. А благодарение на ликопена и влакната , той може да забави процеса на стареене в организма, имайки обновяващо действие на клетките.

 

image


За съжаление това сладко изкушение е противопоказно за диабетиците поради голямото количество лесно усвоими въглеводороди и фруктоза. Трябва да се консумира внимателно и от хора със заболявания на бъбреците.При цялата полезност на пъпеша, човек не трябва да се увлича! Диетолозите препоръчват да не се изяжда повече от 1,5 кг дневно. Иначе само можете да си навредите на фигурата!

image

 

Освен това, не е за препоръчване да се смесва с друга храна .Най-добре е да се консумира 15-20 минути преди или след хранене. Единственото нещо, с което може да се смесва, е изварата. Затова всеки може да си направи вкусна закуска от 100-200 грама извара и пъпеш, нарязан на парченца и „пуснат” в блендер.

 

image

ВСЪЩНОСТ
Френските учени са установили, че в сока му се съдържа супероксид на дисмутазата, и благодарение на това нашите клетки най-успешно се борят със стреса. Хората, които са пили сок или просто са изяждали по няколко парченца пъпеш на ден, са по-малко раздразнителни.

 

image

Те имат подобрена концентрация на вниманието, безсъницата им изчезва и даже малко се понижава чувствителността им към болка....

 

image

Храните-антиоксиданти Написана на : 2016-05-07 19:52:52

 




Вижте кои са те



image



За да постигнем оптимално здраве, трябва да приемаме повече храни-антиоксиданти.

Те са от съществено значение за нас, защото ни защитават от болести, помагат в борбата със свободните радикали в организма и забавят процеса на стареене. Антиоксидантите съдържат бета-каротин, витамин А, селен, витамин Е, витамин С, полифеноли и флавоноиди.

Нека се запознаем с най-мощните антиоксиданти сред храните от зеленчуковото и плодовото царство, и не само.

Фасулът е отличен източник на фибри и мощен антиоксиданти. Сортовете с червени зърна са прекрасен избор за храна през всички сезони, като можете да ги добавяте към салати, супи и яхнии.

Дребните горски плодове - ягоди, малини, къпини и боровинки са с богат запас на антиоксиданти. Добавени към кисело мляко, плодова салата или овесена каша, тези плодчета са изключително полезни.

Черният шоколад също намира място в този списък. Да, той е с високо съдържание на мощни антиоксиданти и може да намали кръвното налягане. Белият и млечният шоколад обаче нямат същите ползи за здравето.



image



Всеки знае поговорката: "Една ябълка на ден държи доктора далеч от мен", но много често пренебрегваме този невероятен плод. Ябълките са носители на важни витамини и мощни антиоксиданти, но най-богато съдържание имат плодовете с червена кора.

Въпреки че диетолозите винаги съветват да се избягва консумацията на картофи, особено ако се опитвате да отслабнете, добре е да не се отказвате напълно от тях. Може да опечете или сварите картофи и да допълните вашата вечеря или да добавите малко цвят към чинията си с богато на антиоксиданти пюре от сладки картофи. Само не ги подправяйте със заквасена сметана и масло.

Има много причини да се ядат моркови ежедневно и една от тях е, защото те са богати на бета-каротин, който помага на тялото да произвежда витамин А, основен в борбата с рака. Морковите са много полезни и за вашите очи и дори могат да подобрят зрението.

Червеното грозде и вино (ако се консумират умерено!) са мощни антиоксиданти. Това не значи, че може да изпиете цяла бутилка червено вино, за да заредите тялото си с повече антиоксиданти. Похапвайте и умерени количества червено грозде.



image



Орехите могат да помогнат да се предотврати възпаление на артериите. Консумацията им способства за превенция при много заболявания, включително сърдечно-съдови. Добавете няколко нарязани ядки към овесената каша или ги яжте сурови с мед.

Страница 1 от 10
 1-5 от 50  |   1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  >>