Sibir
image
blogs left blogs right
Dari
Dari, 61
« sibir.bg
Правила за готвене. A+ A- Написана на : 2017-03-19 12:03:10

 



Правила за готвене.
Въздействие на някои продукти.

част 2

image

Половин час след като е снето от огъня, млякото започва да се разлага.

Стърганите моркови след 7 минути на светлина се разлагат. Свареният морков най-добре запазва хранителността си, но за лечебни цели сокът от моркови, приготвен набързо, е отличен.

Всички подправки, като магданоз, джоджен, копър, да се слагат накрая, преди снемането от огъня.

Доматите да се варят от 3 до 5 минути.

Готвиш ли, пей! Бъди радостен, за да се радват и тези, които ще го ядат.

Не дръж продуктите на светло и влажно.

Копривата се запазва в затворена тенджера, също и спанакът, лукът, джодженът, магданозът и пр.

Предпочитай пресните продукти.

Когато се яде топло ядене, химическите процеси в стомаха се улесняват. Не се препоръчват изстинали храни. Не се позволява да се ядат и горещи храни - развалят се зъбите и стомаха.

Силно калорични храни са всички видове ядки. Нямаш ли време да се нахраниш, нахрани се с 10 ореха и хляб, бадеми, фъстъци.

Основната храна у нас е хлябът. Най-калоричен и витаминозен е пшеничният хляб (500 грама съдържа 1220 калории.)

Мазнините се употребяват при всяко ядене. За възрастни от 40 до 60 грама растително масло. Вегетарианецът не трябва да се лишава и от прясно краве масло. Витамин А се намира в маслото и яйцата, но да не се злоупотребява - да се употребяват умерено. Маслото да е прясно, да се държи на сухо (не във вода) и на тъмно. Възрастните да вземат 400-500 грама месечно масло. За деца и юноши в повече. Липсата на масло се отразява зле на зрението.

Лукът се употребява при готвене на всякакви храни. Да не се пържи, а да се пуска на едри парчета или на цели глави във вряща вода. Ножът по-малко да влиза в продуктите. Лукът да се обели с ръка и да се чука с дървено чукче. Същото и с чесъна. При граха също да се избягва ножа. Много вкусни стават всички храни с малко вода, като кипне да се сложат продуктите и да не се отваря много. Суровият лук е полезен и против ракови заболявания.

Картофите си запазват хранителността най-добре варени, като се ядат още топли. Да не се държат във вода. Картофената яхния да не ври повече от 15-20 минути. Добре е възрастните да ядат един ден само картофи, без белтъчини и сол, а децата - с белтъчини - сирене, кашкавал, масло, мляко и пр.

Чесънът е необходим за здравето на организма. Той дезинфекцира, действа срещу склерозата и високото кръвно налягане. Той е магическо средство и служи като предпазител от болести и зарази.

Бобът е също много употребявана храна. Бобът и яйцата заместват при вегетарианеца онези белтъчини, които другите приемат чрез месото.

 

https://img-fotki.yandex.ru/get/27216/65387414.adc/0_17d378_4a40f79_orig