Sibir
z
z, 77
« sibir.bg
mimi A+ A- Написана на : 2017-05-19 00:10:11

Мими_вирусите са най-големите представители на тези микроби – те могат да бъдат наблюдавани с прост светлинен микроскоп.

Сега европейски учени са открили, че тези странни организми имат собствена имунна система, която ги прави неуязвими за други хищни вируси.

мими_вирусите  представляват нов клон в еволюцията на организмите. Тези вируси имат размер от около микрометър и за пръв път са бил открити в инфектирани амеби. Мими_вирусите имат повече гени дори от някои бактерии, но са най-тясно свързани с вируси от рода на дребната шарка.

мими_вирусите могат да произвеждат аминокиселини, части от ДНК и сложни протеини. В този план те повече приличат на прокариоти – микроорганизми без ядро.

Организмите имат и друга уникална биологична характеристика – те разполагат със собствена имунна система(бори с вируфаги, наречени замилон, които инфектират прокариоти)

Тази инфекция пречи на мими_вирусите да се размножават, така че, за да се преборят с нея, те са развили защитен механизъм, подобен на CRISPR – ДНК инструмент за копи-пейст на отделни генетични фрагменти, който учените напоследък използват усилено при генното модифициране:

При бактериите и други прокариоти, CRISPR системата съхранява библиотека от кратки ДНК части, които са еднакви с тези на фагите и други хищни организми. Когато чужда ДНК атакува вируса, ако тя се намира в тази библиотека, се отделя специален ензим, който я унищожава и разгражда.

Изследователите са успели да идентифицират наличието на тази имунна система, наречена MIMIVIRE, анализирайки геномите на 60 щама мими_вируси.

мими_вирусите представляват ново семейство , заедно с бактериите и еукариотите.  Nature.